GÜNEŞ YANIĞI

GÜNEŞ YANIĞI
Güneş yanığı, genellikle güneşten gelen ultraviyole ışınlarından dolayı cildin veya derinin tahrip olması durumudur. Ultraviyole ışınlarına çok fazla maruz kalmak deride kızarmalara ve ağrılara neden olarak derinin sertleşmesine ve soyulmasına yol açar.

Belirtileri

Güneş yanığının belirtileri kişiden kişiye, derinin cinsine ve ultraviyole ışınlarına maruz kalma süresine göre değişiklik gösterir. Solgun ve beyaz ciltlerin koyu renkli ciltlere nazaran güneş yanığına uğrama ihtimali daha kuvvetlidir.

Güneş yanığının belirtileri şunlardır:

*kızılımsı ve ağrılı deri yüzeyi (eritem)
*deri normalden fazla sıcaktır ve gergindir
*birkaç gün sonra deri pullanır ve soyulmaya başlar(özellikle ultraviyole ışınlarına maruz kaldıktan 7 gün sonra)

Koyu renkli deri de yeterli miktarda ultraviyole ışınına maruz kalırsa yanabilir. Fakat koyu renkli deri daha fazla melanin pigmenti içerdiği için soluk deriye göre güneş ışığını yanmaya uğramadan daha uzun süre tolere edebilir.

Güneş yanığının belirtileri her zaman aniden ortaya çıkmayabilir. Bu belirtileri genelde güneş ışınlarına maruz kaldıktan 3-5 saat sonra ortaya çıkar ve 12-24 saat arasında en kötü etkiyi gösterirler.

Tedavisi

Güneş yanığı olduysanız ve ağrılarınız çok şiddetli ise ilk önce kesinlikle ağrı kesici ilaç almanız gerekmektedir. Bu geçici olsada sizi rahatlatacaktır. Genellikle güneş yanıklarında acı hissiyle beraber kaşıntıda ortaya çıkmaktadır. Bu durumlarda vücuda antihistaminik hormonu almanız sizin kaşınma hissinizi engelleyecektir. Kaşınmanız derinin deformasyonunda çok etkilidir, çünkü siz güneş yanığı yüzünden kaşıntığınız zaman zaten kabarmış olan ve vücudun iyileşmesi için hazırlamış olduğu üst deri tabakasınıda yok edersiniz. Bu tabakayı kaldırmanında iki önemli sonucu olmaktadır. Birincisi, iyileşmekte olan izler derice kalıcı hasar bırakır. İkincisi ise üst tabakası yok olan derinin mikrop kapma şansı yükselir. Mutlaka güneş yanığı olduğunuz zaman deriyi kaşımamalısınız.

Korunma Yolları

Güneş yanıklarından korunmak için güneş ışınları altında çok fazla vakit harcamamak gerekmektedir. İnsanlar genellikle yaz geldiği zaman kendilerini güneşin altına atarak kışın stressini güneşlenerek ve tenlerinin rengini çikolata kıvamına getirmek için uğraşarak atmaya çalışırlar. Bu gibi durumlarda kesinlikle kendinize bir güneş ışığına çıkma çizelgesi hazırlamanız en mantıklı korunma yoludur. Güneşin altında ilk gün 20 dakika, ikinci gün 40 dakika, üçüncü gün 60 dakika olacağım gibi günler ilerledikçe artan zaman aralıklarına bölmeniz sizi güneş yanıklarından koruyacaktır.

This Is The Newest Post

16 yorum

Şu yaz günlerinde yanıklarla uğraşmayalım bir de. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım.Emeğinize sağlık.

Rica ederim yararlı olur umarım :)

Ayyy en kötü şeylerden birisi ya :(

Umarım başınıza gelmez ozaman :)

yazın lazım olcak bilgi saoool :)

Ben çok dikkat ediyorum. Fakat ayaklarım çok yandı bu sene bende ilk önce yanık kremi daha sonra soğuk suya daldırma işlemini yaparak iyileştirdim.

evet genelde omuz ve boyun kısımlarını yanmaya karşı korurken ayakları unutuyoruz :) Çok geçmiş olsun..

taaa bayramda yandım hala soyuluyrum hala

Çok geçmiş olsun bu sizin ya çok yandığınıza ya da hassas bir cilde sahip olduğunuza işaret, lütfen daha dikkatli olalım :)

Berbat bir acı :D Önerileriniz için teşekkürler :))

rica ederim bende yorumunuz için teşekkür ederim :)

Acısını buradan hissettim :)

Umarım hiç kimse yanmadan bitiririz bu yazı :)

Ah eskiden koruyucu kremler yokken ne çok yaşardık.

Bepantenle anestol karıştırıp sürerim ben yanık fazlaysa, eğer azsa Exipial Lipo.

Sizin yönteminizde harika ve etkili ama eskiden yoğurtla geçiştirirdik unutamadık unutturmayacağız :)


EmoticonEmoticon